Thursday, November 6, 2014

Cerita nak kurus tak nak gemuk...

Nak gemuk tak nak kurus!!!
Eh salah...
Nak kurus tak nak gemuk!!!

hmmm...bunyi macam betul dah tapi...seeloknya..

Saya nak berat badan yang sihat!!!!

Itu baru betul..

Walau bagaimanpun, menghilangkan berat berlebihan bukanlah sesuatu yang mudah. Ini kerana kebanyakkan kita mengamalkan diet yang menghilangkan lemak dan juga otot. Keburukan kehilangan otot adalah kita akan kehilangan keupayaan untuk membakar lemak yang seterusnya merendahkan kadar metabolisme badan. Dan apabila diet tersebut kita hentikan, kita sudah tidak boleh membakar kalori seperti sebelumnya. Kesannya adalah berat badan kita akan kembali bertambah. Kitaran ini berulang setiap kali kita meneruskan diet ini. Ini dikenali sebagai kesan yo-yo.


Kebanyakan diet untuk menguruskan menemui kegagalan kerana faktor berikut:

  • kekurangan nutrisi
  • sukar untuk diikuti
  • hasil yang lambat
  • kandungan tidak selamat
  • merendahkan kadar metabolisme
dan akhirnya kita hilang kesabaran, hilang kepercayaan, hilang harapan, dan seterusnya putus asa untuk mendapatkan berat ideal yang diinginkan. Ramai di antara kita yang ingin cepat kurus dengan mengamalkan diet segera, mengambil produk pelangsingan, mengamalkan diet tinggi protein rendah karbohidrat, mengamalkan diet sup, mendaftar di pusat pelangsingan badan dan tidak kurang yang memilih rawatan pembedahan. Tapi.......


Susah sangat ker nak kurus ni??

Semuanya tak mustahil dengan set diet Shaklee dan Cinch inch loss plan.


Kebanyakkan di antara kita mesti fikir bila nak kurus memang kena avoid segala jenis makanana berlemak, makanan yang menggemukan. Teorinya memang betul tapi praktikalnya??Mesti susah untuk kita amalkan disebabkan jenis makanan yang pelbagai yang ada di negara kita ni especially menjelang musim perayaan. Can you say no to ketupat?lemang?sup gear box?cheese cake??Hohoho..

Saya kata makan jer tapi dalam kuantiti yang berpatutan. Bukan sebab takut gemuk tapi lebih penting untuk kesihatan kita jugak. Rasa boleh, melantak jangan!!

Bestnya set diet Shaklee ni is ianya adalah berdasarkan kosep 3B iaitu BAKAR, BUANG dan BINA. Yang lagi best is pilihan diberikan berdasarkan keperluan kesihatan dan kehidupan kita seperti untuk wanita yang sedang menyusukan anak, mereka yang mempunyai masalah sembelit dan sebagainya.

Saya rasa tak salah kalau saya umpamakan pengambilan set diet ini sperti sambil menyelam minum air.  Tujuan utama memang untuk mendapatkan berat badan yang ideal tapi dengan Omega kita turut mendapat kesihatan jantung, dengan Alfalfa kita boleh merawat masalah keputihan, dengan ESP kita boleh mendapat kulit licin dan cantik, dengan Lecithin kita boleh mengawal tekanan darah tinggi dan lain-lain manfaat lagi. (kalau nak disenaraikan semua memang tersangat banyak so pendek kata memang baguslah!!!)

Kenapa perlu Cinch??



Cinch adalah produk Shaklee yang dihasilkan khusus untuk menghilangkan berat badan berlebihan. Para saintis Shaklee dengan pengalaman lebih 50 tahun dalam bidang nutrisi menjadikan Cinch lebih mudah dan selamat untuk diambil. Cinch telah terbukti secara klinikan dapat mengekalkan jisim otot tanpa lemak dan telah diperkasakan dengan Leucine yang dirumus khas untuk membantu memecahkan kitaran diet supaya anda boleh:

KEEP THE MUSLE YOU HAVE

BURN THE FAT YOU DON'T NEED

AND

LOSS INCHES YOU DON'T WANT

Jadi setiap kali anda mengambil Cinch anda akan mendapat 24g protein, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6g serta larut (elok diambil bersama 1 sudu ESP). Protein adalah penting untuk mebina otot yang akan menaikkan kadar metabolisme dan membakar kalori. Protein rich food juga dapat menahan kelaparan yang boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan di antara waktu makan. Leucine yang terdapat di dalam Cinch juga merupakan nutrisi penting untuk keperluan tubuh kita.

Istimewanya Cinch:

  • Rasanya sedap seperti menikmati pencuci mulut
  • Indeks glisemik 22 - sesuai untuk penghidap kencing manis
  • Glisemik rendah untuk mengekalkan tahap gula darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Tinggi kandungan serat
  • Memberi 35% atau lebih nilai harian kepda 21 vitamin dan mineral penting
  • Penggunaan soya bebas GMO
  • Tiada perasa tiruan, warna atau pemanis
Mari bersama-sama turunkan berat badan secara sihat!!!
Mari bersama-sama turunkan berat badan dengan Shaklee!!!

Your Shaklee Distributor,
Azliyani
017.675.4324

0 comments:

Post a Comment