Wednesday, February 25, 2015

Jatuh cinta pada ostematrix

Dulu saya ambil Ostematrix ni masa mengandung sebab kaki selalu kejang malam-malam..
Sekarang saya ambil Ostematrix sebab susah nak 'membuang' hehe..
Saya akan terus ambil Ostematrix sebab ianya bukan sekadar kalsium..
Banyak manfaatnya..
Plus will be entering 3 series next year huhu..



Mari saya kongsikan jadual keperluan kalsium badan kita mengikut umur sebagai panduan



Apalah yang dikecohkan sangat pasal Ostematrix ni bukan sekadar kalsium???Ini jawapannya..
Ostematrix adalah dietary supplement yang mengandungi:


  • 1,000 mg kalsium - sumber semulajadi yang mudah diserap
  • 400 mg magnesium - membantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya
  • 400 IU vitamin D -  meransang penyerapan kalsium
  • boron - membantu metabolisme tulang
  • manganese, copper dan zinc - mengaktifkan enzim yang membantu dalam membina kepadatan tulang


Ok, sekarang kita dah faham apa lebihnya Ostematrix berbanding pil kalsium lain. Jom kita teliti pulak apa kelebihan dan faedah pengambilan Ostematrix ni:

  1. Mengurangkan risiko osteoporosis
  2. Membantu mengurangkan migraine
  3. Membantu merawat keretakan tulang
  4. Mengurangkan kekejangan dan kebas-kebas
  5. Memperbaiki depresi, mood swing
  6. Mengimbangi tekanan darah
  7. Memlihara denyutan jantung
  8. Meransang detox
  9. Meringankan simptom PMS
  10. Membantu mengimbangi pH tubuh
  11. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik
  12. Membantu sel menyerap nutrien
Gambar kat bawah ni plak sebagai panduan kalau kita nak tau kita perlukan tak kalsium ni??


Bagi saya siapa pun korang, pastikanlah mendapat kalsium secukupnya..
Dari susu ker, badam ker terpulanglah..
Untuk kebaikan diri kita jugak..
Saya pilih Ostematrix..
Kalau korang nak try boleh hubungi saya..
017.675.4324
Whole Malaysia delivery..

0 comments:

Post a Comment